|
Ten produkt możesz kupić 30% taniej w
Klubie VitaClub
Produkt zawierający luteinę - doskonały antyoksydant. Literatura medyczna poleca stosowanie luteiny w profilaktyce chorób narządu wzroku spowodowanych szkodliwym wpływem promieniowania UV, np. zaćmy.

Badania przeprowadzone na Harvard University wykazały, że podawanie co najmniej 6 mg luteiny w codziennej diecie o 43% zmniejsza ryzyko wystąpienia uszkodzenia plamki żółtej
|
|
Luteina polecana jest:
w profilaktyce zaćmy,
dla ochrony oka przed niszczącym działaniem promieniowania ultrafioletowego i wolnych rodników,
przy podrażnieniu spojówek na tle alergicznym,
we wszystkich chorobach chronicznych, których efektem są powikłania związane z narządem wzroku.
Luteina to doskonały antyoksydant, który pozwala zachować zdrowie Twoich oczu i sprawi, że będą Ci słuźyły przez długie lata.
Luteina, czyli żółty barwnik. Wykazuje szczególne powinowactwo do gałki ocznej - po wchłonięciu przez organizm, gromadzi sie w dwóch obszarach oka; w plamce żółtej, oraz w soczewce. Jednym z czynników, który prowadzi do zmian zwyrodnieniowych w plamce żółtej, a w konsekwencji do zaburzeń widzenia, jest światło. Zakres uszkodzeń zależy od długości fali świetlnej, czasu ekspozycji i poziomu mocy. Luteina, działając jak żółty filtr, pochłania promieniowanie świetlne charakterystyczne dla światła niebieskiego. Dzięki tym właściwościom ochrania pręciki i czopki, bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe, przed generowanymi przez światło wolnymi rodnikami.
Jest również silnym antyoksydantem ponieważ blokuje utlenianie lipidów znacznie skuteczniej niż Beta-Caroten czy Likopen.
Teraz także, dla Polaków w UK, Anglii, Szkocji, Irlandii.
Przeprowadzone badania wskazują, że odpowiednia ochrona antyoksydacyjna, zwłaszcza Luteina, minimalizuje ryzyko rozwoju zaćmy, która jest odpowiedzialna za rozwój ślepoty wśród starszych osób.
Zwiększone zapotrzebowanie na ten barwnik występuje u:
* palaczy
* kobiet po menopauzie
* osób o jasnym kolorze oczu
* zawodowo narażonych na promieniowanie słoneczne i UV
* kierowcy, piloci samolotów
* narciarze
* osoby spędzające dużo czasu przed monitorem komputera
* spożywających mało świeżych warzyw i owoców.
Wyniki przeprowadzonych badań wykazały, żę przyjmowanie w codziennej diecie co najmniej 6 mg Luteiny zmniejsza o 43% ryzyko degeneracji plamki żółtej oka.
W powstawaniu i rozwoju tego schorzenia mają udział różne czynniki, ale podstawową role odgrywają silne światło słoneczne, promieniowanie UV oraz palenie tytoniu.
Ryzyko jej wystąpienia zwiększają niektóre przewlekle choroby, np. cukrzyca.
Organizm ludzki nie potrafi syntetyzować Luteiny, dlatego należy ja dostarczać poprzez odpowiedni skład posiłków lub suplementy diety. Jeśli chcesz aby Twoje oczy otrzymały niewidzialną ochronę, pamiętaj o Luteinie !!!
Świeże owoce i warzywa zawierają wiele cennych składników odżywczych pochodzenia roślinnego. Te niezwykle użyteczne substancje odgrywają ważną rolę w profilaktyce licznych dobrze znanych i rozpowszechnionych chorób.
Należą do nich nowotwory, choroby układu krążenia i niektóre choroby narządu wzroku.
Nasze oczy są szczególnie narażone , na szkodliwe działanie czynników środowiska np. (promieniowanie ultrafioletowe). Wolne rodniki, które powstają w tych okolicznościach, a także jako produkt uboczny procesów metabolicznych zachodzących w naszym organizmie, mogą w znacznym stopniu uszkadzać nasz wzrok. Możemy się przed tym obronić za pomocą preparatów antyoksydacyjnych. Szczególnie skutecznymi przeciwutleniaczami są karotenoidy znajdujące się w warzywach i owocach. Do ich licznej rodziny należy m.in. dobrze znany wszystkim beta-karoten, luteina, likopen, alfa-karoten i zeaksantyna. Luteina jest bardzo ważnym antyoksydantem. Jej zawartość w takich produktach jak szpinak, kabaczek, rabarbar jest 3-4razy większa niż beta karotenu. Amerykańscy naukowcy zajmujący się nowotworami udowodnili, że luteina niezwykle skutecznie utrudnia utlenianie tłuszczów,i to zarówno tych znajdujących się we krwi, jak i w oku. Będąc wielostronnym wymiataczem wolnych rodników odgrywa kluczową rolę w ochronie antyoksydacyjnej.
Substancja ta wykazuje szczególne powinowactwo do gałki ocznej - po wchłonięciu jej przez nasz organizm gromadzi się w dwóch obszarach oka: w plamce żółtej stanowiącej najwrażliwszą część siatkówki oraz w soczewce.
Długotrwałe działanie wolnych rodników może doprowadzić do zmian chorobowych w obrębie tętnic siatkówki pod postacią degeneracji plamki żółtej. Wyniki badań dotyczących występowania zmian zwyrodnieniowych plamki żółtej u osób w podeszłym wieku, jednoznacznie potwierdziły, że luteina odgrywa istotną rolę w jej ochronie.
Badania przeprowadzone na Harvard University wykazały, że podawanie co najmniej 6 mg luteiny w codziennej diecie o 43% zmniejsza ryzyko wystąpienia uszkodzenia plamki żółtej. Soczewka jest tą częścią oka, która dość często ulega uszkodzeniom.
Kontakt z wolnymi rodnikami wywołuje cały szereg szkodliwych reakcji prowadzących do rozwoju zaćmy, przede wszystkim do uszkodzenia białek soczewki oka, które są jej podstawowym składnikiem. Zaćma jest odpowiedzialna za około 50% przypadków ślepoty wśród starszych osób.
W powstawaniu i rozwoju tego schorzenia mają udział różne czynniki, ale podstawową rolę odgrywa silne światło słoneczne, promieniowanie UV oraz palenie. Pewne przewlekle choroby, jak np. cukrzyca, również zwiększają ryzyko jej wystąpienia.
Na szczęście istnieje sposób, aby zapobiec tej chorobie - spożywanie substancji o charakterze przeciwutleniaczy. Odpowiednia ochrona antyoksydacyjna może zmniejszyć ryzyko rozwoju zaćmy do około 30%. Wyniki ostatnich lat wskazują, że luteina odgrywa istotną rolę w profilaktyce zaćmy. Badanie kliniczne, podczas którego przebadano 50 tysięcy kobiet w ciągu ośmiu lat, bezsprzecznie udowodniło, że spożywanie bogatego w luteinę szpinaku jest znacznie bardziej skuteczne niż spożywanie warzyw bogatych w inne karotenoidy (w eksperymencie wykorzystano marchew, słodkie ziemniaki i przetwory owocowe przygotowane do przechowywania na zimę - we wszystkich tych produktach zawartość luteiny jest znikoma). Luteina jest znakomitym "wymiataczem" wolnych rodników, który w znacznym stopniu może wzmocnić nie tylko ochronę naszych oczu, ale również innych narządów. Z tego względu nowoczesne dodatki żywieniowe zawierające luteinę mogą być skutecznie stosowane przez każdego, kto liczy na inne pożądane efekty antyoksydantów, np. w profilaktyce chorób układu krążenia oraz nowotworów.
Opakowanie zawiera: 60 kapsułek
Sposób użycia: 1 kapsułka dziennie w trakcie posiłku lub według zaleceń.
1 kapsułka zawiera: Luteina 6 mg
Teraz także, dla Polaków w UK, Anglii, Szkocji, Irlandii.
-------------------------------------------------------------------------------
Skladniki preparatów CaliVita/California Fitness sa pochodzenia naturalnego. Sa to produkty do spozycia zaliczane do tzw. dietetycznych srodków spozywczych, co oznacza, ze moga byc bezpiecznie stosowane bez kontroli lekarza, zgodnie z zaleceniami i dawkowaniem umieszczonym na polskiej etykiecie. Suplementy zywieniowe CaliVita International znajdujace sie w polskiej ofercie, posiadaja wymagane w Polsce zezwolenia Glównego Inspektora Sanitarnego (GIS) - sa wymagane w przypadku dietetycznych srodków spozywczych lub posiadaja zezwolenia Polskiego Zakladu Higieny (PZH ) - w przypadku kosmetyków. Kazda dostawa otrzymuje orzeczenie Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej (SANEPID) o braku zastrzezen co do importowanych srodków spozywczych.Oznakowanie wszystkich preparatów jest zgodne z wymogami polskiego prawodawstwa oraz Unii Europejskiej - posiadaja etykiete, akceptowana przez Instytut Zywnosci i Zywienia (IZZ), zawierajaca wszystkie wymagane informacje. |